måndag 17 december 2012

Ett äkta julmirakel



Jag fylls av tacksamhet och kärlek, en känsla av enhet och solidaritet. Hopp om mitt liv, allas liv.
Under de senaste dagarna har insamlingen till min medicinering /rehabilitering pågått och vi är redan uppe i över 10 000 kr.

Folk har skänkt mer än vad jag nånsin kunnat ana. Jag är överväldigad. Vilka fantastiska människor det finns! Tänk vad livet kan vända från dag till dag. För bara någon vecka sen kändes allt så tungt. Jag visste vilken behandling jag ville ha men inte hur jag nånsin skulle kunna ha råd med den.

Jag fokuserade på min usla pappa och andra svikare och trodde det var allt. Jag hade nästan vant mig vid tanken att jag snart skulle dö. Jag hoppades att jag inte skulle det, jag kände jag kämpar in i det sista men jag vet att utan någon som helst behandling så ökade min chans att att få återfall, att cancern skulle sprida sig.

Så bara poff! Dyker en ängel upp, en äkta medmänniska som bara startar upp en insamling-sådär bah! Och folk hänger på. Ger av det dem har. För mitt lilla livs skull.

Idag när jag kikade in på banken kunde jag knappt tro det. 10 417! kr har vi samlat ihop på bara några dagar. Det är ju helt fantastiskt !! Jag kan knappt tro det är mig det handlar om. Jag är bara så otroligt ödmjukt överväldigat tacksam. Inatt sov jag så himla gott. För första gången på ett år sov jag i frid. Bara det.

Trodde aldrig jag skulle få uppleva ett julmirakel, men vad kan man annars kalla det?

Nu är vi halvvägs, insamlingen fortsätter..

Vill du också bidra så kan du gå med i denna FB-grupp https://www.facebook.com/groups/306636102779493/307340862709017

eller sätta in ditt bidrag på Swedbank kontonr :  8150-5,924 765 270-5


Ta hand AUM er

2 kommentarer:

  1. Ellinor, vi tänker på dig härhemma och skickar in en peng till dej när jag fått min lön~

    // Ia & Macke m familj~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för helande tankar, pepp o stöd :)
      Ni finns i mina tankar med. Hoppas ni myser för fullt i nya huset och har det massa gott i jul.

      Radera

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!