lördag 27 april 2013

Nutty coco raw munchie


Sötsug får man ju lite då och då. Igår hade jag en sån kväll och det var nästan så att jag föll för trycket och åkte till närmsta affär och inhandlade någon skräpchoklad. Men bara nästan för jag vet ju att jag inte vill det egentligen, stoppa i mig sånt där onyttigt. Så jag tog mig en titt i köket och hittade faktiskt ingredienser till dessa underbara råa skönheter.
Supersmaskiga och otroligt mättande!

Alla mått är ungefärliga och alla ingredienser ska helst vara ekologiska och råa.

2,5 dl nötsmör
0.75 dl honung
0.75 dl kakao
0.75 dl kokosolja

blanda ihop till bollar och rulla i kanel
in i frysen och vänta c:a en halvtimme

NJUT!
med gott samvete dessutom


Ta hand AUM er

1 kommentar:

  1. Hej Ellinor
    Länge sedan jag var inne här . Kom att tänka på dig idag. Såg att ngn varit elak mot dig!. Det finns folk till allt tyvärr. Bara att göra precis som du gör, låta det passera.

    Sköt om dig
    Jonas

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!