tisdag 15 januari 2013

Återbesök hos onkologen

Ny tid hos onkologen på torsdag. 2 dagar tills jag får veta hur det ser ut i kroppen min. Syns det nåt? Är cancern spridd eller bortom synhåll ? Mkt tankar som rusar i huvudet men försöker vara hoppfull och ta det som det kommer. Man får leva livet så normalt som möjligt. Trycka undan vetskapen så länge man kan. Söka jobb fast man inte vet om man kommer leva fram tills intervjun men man måste låtsas ifall man med guds nåde ändå är frisk och har hela livet framför sig. . Nu har jag iaf börjat örtmedicinbehandlingen och den hjälper väldigt bra mot ångesten och det känns faktiskt som att det hjälper mot cancern med. Men det kan vi ju inte veta än, endast förnimma och lita på, först kontroll på torsdag och sen får vi se.

Ta hand AUM er

1 kommentar:

  1. Hej
    Roligt att höra från dig. Det kommer gå bra. Jag träffade en gammal kompis som jag inte sett på många år. Hon har tydligen haft bröstcancer, tror det var samma sort som din. Hon är frisk. 5 år sen. Väntan är hemsk. Men det kommer gå bra. Ta med dig ngn, som kan stötta dig i din oro. Man skall inte gå på såndana möten själv.

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!