fredag 15 februari 2013

Läker jag själen, läker jag kroppen





Min kära vän Eva berättade för mig att hennes mans släkting som är en gammal vis kvinna i Usa som bara sitter och ber hela dagarna, även ber för mig. Hon har själv haft bröstcancer men kör bara på broccoli och såna grejer nu. Hon bor mitt ute på landet och en dag kom det en bergspuma och slog sig till ro hos henne. När dem andra ville avliva denna i deras ögon farliga best, satte hon stopp och puman fann en fristad.

Flera har sagt att bergslejon är mitt kraftdjur. Att dem kan se det i mig.

Jag är så tacksam över all aumtanke jag får ta del av.
Har även återförenats med min halvsyster i dagarna. Känns otroligt helande.
Jag tror på att cancer går minst lika djupt i själen som i kroppen och jag hoppas att genom att läka min själ att jag även läker kroppen min.

Ta hand AUM er

3 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har!
    Gillar ditt holistiska tänk skarpt!
    Själv jobbar jag på att bli basisk då jag tror på att det kan hjälpa mig att hålla cancern borta.

    Många kramar till dig

    Lena

    SvaraRadera
  2. Fin blogg, har just hittat hit!
    Jag har oxå bröstcancer är nu 39år. Fick diagnosen 13 sept 2011.
    Har för 4veckor sedan genomgått en bröstrekonstruktion. Tagit hud från magen o fyllt med eget fett,muskel och vävnader. Vill inte ha något onaturligt i kroppen. Hade inte heller något annat val då strålningen tagit hårt på området. Färdiga resultatet ser jag först efter några fler op som måste gås igenom. Har varit enormt jobbigt vet inte om det är värt allt. Idag hade jag valt att leva utan bröst. Men vad jag tycker när allt är klart vet jag inte. Förstår att du har funderingar det hade jag oxå. Det är bara du som kan avgöra. Blir man lyckligare med eller utan bröst?? Kämpa på! Stor Kram från Anna

    SvaraRadera
  3. Hejsan, Maria här som är BC opererad 2008. Och gjort efterbahandlingar med cyto och strålning. Bra med dina matlinjer tycker jag. Kolla lite på råmjölkskapslar och aprikoskärnor också.
    Rämjölkskapslarna är toppen för immunförsvaret då 80 % av immunförsvaret sitter i tarmen har jag fått lära mig.
    Aprikoskärnor är rika på B17 vitameiner (som också finns i äppelkärnor och vetegräsjuice).

    Önskar dig allt gott!!!/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!