torsdag 14 februari 2013

Bröst-dilemma

På tisdag ska jag gå och prata med min kirurg om mina bröst. Bröst, bröst, bröst. Brösten alltid i centrum nuförtiden . Jo men vi ska gå igenom lite om hur mycket jag minimerar risken att få tillbaka bröstcancern ifall jag tar bort båda brösten. Som jag fattat det minskas ju chansen rätt rejält. Vill också veta ifall man isf kan göra en direktrekonstruktion eller om man får gå platt i några år. Vill jag ens göra nya bröst? Jo men jag tror det. Är rätt trött på att påminnas, vill bara se hyffsat normal ut igen. Stark är jag men i detta fallet orkar jag nog inte riktigt vara stark. Vill kunna se på mina bröst och tycka dem är sexiga igen inte bara slås av tanken cancer.. Men o andra sidan, förlora känseln helt, nya operationer som gör ont och gör en sängliggande, att aldrig kunna amma. Fan alla dessa val och för och nackdelar. Sen finns ju valet att antingen sätta in silikon eller att ta fett från sin egna kropp också så än en gång mycket att ta ställning till. Eller ska jag bara slå till på en cool tatuering. Va skulle ni gjort tror ni? Vad har ni gjort?







 Ta hand AUM er

3 kommentarer:

  1. Jag har precis fått mina silikon tuttar. Just nu gör det bara ont...fast lite mindre än i går. Ska gör en bröstvårte tatuering så snart såren har läkt. Ganska nöjd. Bestämde själv. Fast visst är tatueringarna du hittat fina med. Du måste själv känna hur du vill ha det. Ingen kan bestämma åt dig. Vad du än bestämmer är rätt för dig! Stor Kram

    SvaraRadera
  2. Åh en som vet :) Kan tänka mig det gör ont som bara den! Hoppas dte känns lite lättare idag! Hahha vet du om dte är en vanlig tatuerare som får tatuera bröstvårtorna eller är någon anställd på sjukhuset för o göra sånt? Ah jag vet verkligen inte, så svårt vill ju kunna älska kroppen som den är.. men samtidigt var jag inte född med det här.. och jag märker att jag omedvetet skyler mig lite mer nu. Tack för att du skrev och delade med dig av dina erfarenheteer!

    SvaraRadera
  3. Hej Ellinor

    Jag bor i Norrköping och fick Bc när jag var 27 år . Idag är jag 34 ( snart) Har erfarenhet av både rygglambå och silikon.

    Om du vill kan du få maila mig m frågor .

    Mvh J

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!