tisdag 9 april 2013

Plastic fantastic

Idag fick jag ett brev från plastikkirurgiska i Linköping och jag ska dit på ett första möte den 6:e maj. Kanske kan jag  hinna opereras innan hela sommaren är slut. Kan verkligen inte tänka mig att missa en sommar till, fick ju inte vara i solen förra sommaren och vill verkligen inte ligga och ha ont en sommar till. Så jag hoppas att allt följer snabbt efter detta första möte.

Måste kolla med sjukhusets kurator också om dem vet hur ensamstående människor brukar klara av att handla och så under tiden dem läker. Jag kommer knappast kunna släpa hem mina vanliga rullväske-lass på några veckor.

I övrigt mår jag rätt ok. Liter nervös över att bli utförsäkrad vilket innebär sämre ekonomi och fler papper och liknande att hålla reda på. Inte min starka sida men jag har gett mig fan på att kämpa vidare och jag ser redan stora framsteg mot hur jag hanterade såna här situationer för några år sedan.

Säga vad man vill om cancer men den har iaf lärt mig själv om min inre styrka. Även om den också lämnar spår av förvirring och utmattning.

Det är som det är helt enkelt.

Ta hand AUM er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!