lördag 13 april 2013

Energitjuvar och gamar

Åh Kristian Gidlund på bloggen I kroppen min skriver så bra om det där jag också skrev om häromdan. Om att man kan få en elak kommentar bland 100 positiva och det är den där förbannade negativa kommentaren man minns. Läs här : http://ikroppenmin.blogspot.se/2013/04/gam.html

Men jag läste även en annan kommentar idag som surrar lite halvt om halvt i mitt medvetande. Det stod att jag var modig. Det kändes så himla bra att höra det för jag ser ofta mig själv som en riktig fegis. En liten nasse med ångest inför det mesta. Men så är det kanske inte. Jag har ju faktiskt varit riktigt jävla modig som följt min intuition och mitt hjärta till varje pris. Jag har vågat gå en väg inte många andra vågat gå.

Så när dem där negativa kommentarerna klingar så ska jag genast byta ut dem mot dem positiva. Folk som har behov av att fräsa ur sig dynga behöver oftast bara en gödselstack att vräka över sin skit på. Men jag tänker inte ta emot sånt längre. Det är jag själv som väljer om jag vill stå där med öppen famn eller inte. Jag blir inte en bättre människa av att lyssna på sånt. Tvärtom.
Jag ska bara minnas det i fortsättningen också. Jag vet ju sanningen, finns ingenting att tvivla på. Har tänkt göra det länge och nu ska det verkligen bli av. Jag ska börja skriva ner ALLA positiva saker som folk säger om mig på små lappar och så ska jag stoppa dem i en vacker ask och läsa varje dag. Verkar som man måste sätta hårt mot hårt.

Är ingen wild child ikväll precis. Denna lördagskvällen spenderas med chokladpudding, film och sudoku. Hoppas ni har en trevlig kväll fylld av

Ta hand AUM er

2 kommentarer:

  1. Jag älskar din blogg :)

    Häls.
    En som själv har cancer och är 33 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Va glad jag blir av att höra det.
      att du älskar min blogg alltså inte att du har cancer.

      Önskar dig all lycka till dig med att driva ur den ur kroppen o sinnet ditt

      <3

      Radera

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!