torsdag 21 februari 2013

Fantastiska nyheter.. eller ?

Besöket hos kirurgen gick riktigt bra och ännu en AT läkare har nu fått se mina bröst haha. Undrar om jag kommer sakna det där sen och bara gå runt och flasha mina tits för folk på måfå.. bara för att..

Hon mätte och kände och vi pratade om det här att ta bort allt allt allt och därmed eliminera risken för återfall. Men att man skulle eliminera risken så mycket som hon påstod att det skulle göra hade jag aldrig förväntat mig. Varför isf inte göra det med en gång? Om valet står mellan ett o ett halvt bröst som det återigen kan växa cancer i, att behöva gå på kontroller och känna oro, denna ständiga oro. ELLER att ta bort allt, skaffa nya tuttar och sen slippa allt det där som stod i förra meningen, ja då är väl valet självklart? Fattar verkligen inte varför dem inte gör det innan man ska ge sig in i cell-gifts och strålningsträsket. Nån som fattar det? Har jag missuppfattat nånting?

Ja så mitt val är ju självklart.. eller ah såvida cancern nu inte hunnit sprida sig, vilket vi väl kommer få svar på den 6:e mars när jag ska på mammografi. Men om jag fattat det rätt så bara jag håller mig frisk fram tills operationsdatum (Tack naturen för din helande kraft ) så ska jag slippa den här skiten sen. Kommer väl göra ont som fan i några veckor och jag kommer behöva nån slags personlig assistent som handlar åt mig och så men sen, sen är jag fri.

Kan det vara så enkelt, så fucking jävla himmelskt vidunderligt underbart?


Ta hand AUM er

4 kommentarer:

  1. Jag kommer och är din personliga assistent :)

    SvaraRadera
  2. Åh, va härligt det låter! Jag håller tummarna för att du är frisk fram till operationen. Tänk, då kan du få leva utan oro, värsta högvinsten!!!

    Skickar all tankekraft till att det här går din väg.

    Kram L

    ps, sen kan man ju verkligen undra över varför de inte kan upplysa en med en gång om sånt här. Då skulle du alltså ha sluppit cellgift o strålning? Varför sätta ned kroppen i onödan! Blir trött...

    SvaraRadera
  3. Det är ju inte säkert att den cellgift man får verkligen tar död på cancern, alla patienter svarar olika bra på olika cellgifter och en viss procent svarar inte alls på cellgifter. Hur bra/dåligt man svarar kan man enbart få veta om man opererar sig efter cellgiftsbehandlingen och har möjlighet att se att tumören har minskat, annars får man kanske cellgifter helt i onödan.

    SvaraRadera
  4. Var på föreläsning med en patolog, alltså en läkare som bedömer prover om det är tumörer eller inte mm. Enligt honom skulle de kvinnliga patologerna han kände inte tveka på att ta bort sina bröst om de fick bröstcancer. Men i vården verkar det som att man helst behåller så mycket som möjligt pga psykologiska orsaker, att det skulle vara så psykiskt jobbigt att ta bort brösten. Och visst är det lätt att säga att man absolut skulle ta bort sina bröst om man fick cancer. Men vad fanken om man minskar återfallsrisken betydligt så är det ju inte så mycket att tveka på? Man är ju fortfarande kvinna även om brösten är borta. Hellre leva utan bröst än vara död med.

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!