måndag 10 december 2012

Närodlat ekologiskt kaffesvammel


God morgon. Nu puttrar kaffebryggaren oss in i vakenheten. Vi prövar en ny sort, närodlat ekologiskt kaffe från Vista Kulle. Så gott! Då kan man unna sig en kopp med lite honung och grädde i.

Jag ska sen traska genom snön och skogen, ta bussen in till stan och fynda en vinterjacka på second hand. En sån behöver man visst just nu. Jag är lika oförberedd på vinterkylan som kollektivtrafiken.
En tjock mössa behöver jag med, det fjun som sitter på huvudet nu räcker knappt till att hålla en varm inomhus. Hur lyckas alla rakade killar se så varma ut ?

Efter det ska jag åka till arbetsterapin och göra nåt trams. O hur urlöjligt dem här hjärndöda testerna än är så är det ändå en nice feeling som finns där bakom. Det känns fint att ha kommit in i lite rutiner. Agera friskt. Kanske ger det mig kraft att ta tag i att skriva dem där stipendiefonderna också. Någon som gjort det nån gång? Som vet vad jag ska skriva? Nånting hindrar mig i det där, okunnighet blandat med stolthet kanske.

Sörpel sörpel kaffepuss!
Ta hand AUM er

1 kommentar:

  1. Hej
    S efterlämnade 7 garderober med klänningar. Kan skicka det du behöver. Är ingen kuf :-) utan skulle bara vilja ge dig en bra dag. S skulle blivit glad av att det hon efterlämnade
    kommer till nytta.
    Jonas
    PS Kan skicka det var du vill, så slipper du lämna ut din adress DS

    SvaraRadera

Tack för att du kommenterar, det är alltid lika uppskattat!